Csodálatos filmek jönnek az idei BIFF idei programjába
2025.10.14 - Balatonica

Idén ősszel ismét a filmeké lesz a főszerep Budapesten: október 25. és november 2. között rendezik meg a BIFF – Budapest International Film Festival második évadát. A központi vetítések a Corvin moziban lesznek, de külső helyszínes eseményekkel, művészeti kiállításokkal és szakmai beszélgetésekkel tarkítva az egész város egy hétre a mozi ünnepét éli majd.
A fesztivál programjában mintegy negyven válogatott film szerepel a világ különböző pontjairól, a nagy presztízsű fesztiválok alkotásaitól a független produkciókig. A BIFF idén is a kortárs filmművészet sokszínűségét mutatja be: lesznek kísérleti filmek, retrospektív vetítések és nemzetközi versenyprogram is. A szervezők célja, hogy a legizgalmasabb filmes hangokat és történeteket hozzák el a magyar közönségnek. A fesztivál nyitó- és záróeseménye, valamint a kísérőprogramok minden filmrajongónak különleges élményt ígérnek – a jegyek már elérhetők.
Mi ezt a három filmet várjuk leginkább:
NO OTHER CHOICE
Man-su, a 25 éves tapasztalattal rendelkező papíripari-szakértő boldogan él feleségével, Mi-rivel, két gyermekükkel és két kutyájukkal. Egy nap azonban elbocsátják munkahelyéről, és minden összedőlni látszik. A történtek hatására Man-su megfogadja, hogy minél hamarabb új állást talál. Amikor egy papírgyár állást hirdet, Man-su, annak érdekében, hogy biztosan megkapja az állást, agyafúrt tervet eszel ki, és egyesével tervezi kiiktatni a konkurenciát jelentő munkavállalókat. A koreai rendezőzseni, Park Chan-wook, Costa-Gavras 2005-ös A fejsze című filmjét gondolta újra, a végeredmény pedig markáns rendezői stílusának lehengerlő megvillantása lett: a No Other Choice egy fordulatokkal teli, fekete humorral átszőtt thriller, ami komoly erkölcsi kérdésekkel gondolkodtatja el nézőjét.
MY FATHER'S SHADOW
Akinola Davies Jr. első nagyjátékfilmje, a My Father’s Shadow 1993 Nigériájába játszódik, a tíz év katonai uralom utáni első demokratikus választás napján. A politikailag és társadalmilag feszült korkép a két kisfiú, Remi és Akin szemén keresztül bontakozik ki, akik hosszú távollét után újra találkoznak édesapjukkal, és vele tartanak a felnőttek világába, a nagyvárosba. A rendező a két kisfiú naiv és gyermeki világába finoman csepegteti a keserű valóságot, az út Lagos felé pedig az országban uralkodó helyzet megismerésén túl a múlt és az összetartás megértésének metaforája is. Davies finoman tárja fel, miként tükröződik egymásban a politikai bizonytalanság és a családi hiányérzet egy olyan világban, ahol az igaz szeretetből fakadó felelősségvállalás gyakran csak távollét árán valósulhat meg, azt vizsgálva, hogy meddig mehet el az ember a saját túlélése érdekében azért, hogy a nap végén biztonságban tudhassa a családját.
DIE MY LOVE
Grace (Jennifer Lawrence) és Jackson (Robert Pattinson) egy fiatal pár, akik New Yorkból vidékre, a férfi gyerekkori otthonába költöznek a nyugodtabb élet reményében. Mikor végre sikerül alkalmazkodniuk az új környezethez, és gyermekük születik, Grace-ben egyre jobban nő az elszigeteltség érzése és mentálisan kezd teljesen kimerülni. A nő romló egészségi állapota egyre nyugtalanítóbb és kiszámíthatatlanabb helyzetekbe sodorja a pár házasságát. Lynne Ramsay cannes-i versenyprogramban bemutatott filmjében Jennifer Lawrence lehengerlő alakítása teszi átélhetővé a szülés utáni depresszió őrülethez közeli állapotát.
Forrás: BIFF, Fotó: unsplash
KAPCSOLÓDÓ
>> Októbertől újra filmklub indul a Balaton Moziban
>> Ezt a 10 filmet várjuk a legjobban 2025 őszén és telén