50 prémium pálinkafajtát tesz elétek az utazó Pálinka Bár


2024.03.07 - Hegedüs Róbert
pálinka bár nfc

A Rózsaszín Elefánt Ügynökség országos pálinka megmentő kampány indít az utazó pálinka bárral. Bárány Péter, akinek szívügye ez a projekt, a magyar vendéglátás egészét szeretné felrázni, a vendégeket pedig a minőségibb alkoholfogyasztás felé edukálni. Őt kérdeztük a részletekről.




Elképesztően jól cseng az elnevezés, de mégis miről szól, mit kínál az utazó Pálinka Bár? Mi benne az újdonság?

Onnan kezdeném, hogy az elmúlt évtizedben látványos átalakuláson ment keresztül a pálinka piac. Egyfelől volt egy felfutása a pálinkafőzdéknek, másfelől brutálisan esik vissza a vendéglátóhelyeken a fogyasztás. Mire megtanulnánk értékelni a minőségi ízeket, kezdünk visszaszokni az otthon főzött olcsóbb változatokhoz. Ennek persze egyrészt van egy pénzügyi magyarázata (sok főzde sajnos csődbe is ment), de belejátszanak az aktuális fogyasztási divatok és az új trendek megjelenése is. Nem titok, hogy nekem a szívem egyik fele pálinkából van, nemzeti kincsnek tartom, és úgy gondolom, hogy az elmúlt közel 20 év szakmai tapasztalata feljogosít arra, hogy harcba szálljak érte. Az utazó Pálinka Bár alapötlete, hogy 8-10 minőségi főzde minimum 50 tételét egyszerre tegye elérhetővé egy olyan interaktív itallapon, ahonnan egy NFC-chip közvetítésével rengeteg hasznos plusz információhoz jutunk pillanatok alatt, azaz miközben a jobbnál jobb hazai pálinkákat kóstolgatjuk, a telefonunk képernyőjén böngészve arra is választ kapunk, hogy mitől ezek a legkülönlegesebbek.

 

 

És miért nevezitek utazónak ezt a szolgáltatást?

Úgy találtuk ki, hogy háromhavonta új helyszínre, helyszínekre költözünk vele. Február 1-től a balatonfüredi Maximus Steak House-ban érhető el a kínálat. Aki ebben az időszakban beállít hozzájuk, olyan különleges tételeket kóstolhat, mint a népszerű Tankcsapda zenekar ágyas vilmoskörte pálinkája, vagy a 2017-es év pálinkája, amelyben a Cruxx, a Csalló, a Nobilis, a Rézangyal, a Spiritus Primus, valamint a Zimek Pálinka házasított cseresznyepálinkája található. A koncepciónk egyik célja a forgalomnövelés. Az első hónap eredményei alapján azt látjuk, hogy háromszorosára sikerült növelni a pálinka forgalmat. Ez elképesztő eredmény, amit az ügynökség célzott kommunikációjának és a változatos szortimentnek köszönhetünk. Nyáron egyszerre leszünk jelen több helyen, köztük Siófokon a kultikusnak mondható Renegade-ben is. Folyamatosan jönnek a megkeresések, a napokban jelentkezett be a balatonberényi Betyárcsárda, akik nem 50, hanem 100 féle pálinkával szeretnének dolgozni. A jelenlegi kapacitásunkkal akár 8-10 helyet is el tudunk látni párhuzamosan. Természetesen minden partnerünknek a saját profiljához igazított egyedi itallapot készítünk. A kiválasztott főzdék listája sem véglegesített, szeretettel várjuk mindazokat, akik minőségi pálinkákkal tudnak hozzájárulni a részünkről non-profit kampányhoz.

Kiket céloztatok meg, milyen célközönséget szeretnétek behívni ezzel a kezdeményezéssel?

Reálisan a 30-55 év közötti fizetőképes férfiakat tudjuk megszólítani, akiknek nem idegen, hogy egy-egy alkalommal beüljenek pálinkákat kóstolni ebéd vagy vacsora után. Ugyanakkor különleges ajánlatainkkal (ilyen például a tornyos eljárással készített hihetetlen illatos málnapálinka vagy a mézes ágyas meggy) megszólítjuk a hölgyeket is, ezért is ajánlott az itallap extráit nézegetni, az ott található leírások a tapasztaltabb és a kezdőbb fogyasztókat egyaránt készséggel segítik az eligazodásban. A mai 20-as korosztályról köztudott, hogy az épp szezonális long drinkeket szeretik fogyasztani, de ahogy a 10-15 évvel ezelőtti fiatalokat a pálinkafesztiváloknak köszönhetően sikerült becsalogatni, úgy az sem kizárt, hogy a nyári szünetben az utazó bár a jelenleg futó fesztiválok közönségét is el tudja érni. Erre jó példa a Művészetek Völgye, ahol szintén jelen leszünk. Tegyük hozzá, a pálinka leginkább a hűvösebb időben fogy, tehát az igazi felfutást az őszi hónapoktól várjuk.

Mi a közös azokban a vendéglátóhelyekben, akikkel leszerződtök?

Egyik sem kocsma a szó negatív értelmében. Konkrét kikötésünk, hogy 2 centiliterben is biztosítsák a kóstolást, mert így a vendégeknek lehetőségük lesz összevetni jó néhány különböző márkát és gyümölcsfajtát, ami önálló programként is megállja a helyét. Reméljük, hogy ezáltal nem csak az étterem egyéb szolgáltatásaihoz jön meg a kedvük miközben ez is a céljaink között van, hiszen a vendéglátóknak ezért éri meg , hanem attól kezdve a pálinkakóstolást is beépítik a fogyasztási preferenciáik közé, amiből szerencsés esetben az következik, hogy az étterem tulajdonosa a pálinka bár továbbállása után is megtartja a legsikeresebb termékeket a szortimentjében. Ha így dönt márpedig pont ez az egyik célunk , mi összekötjük őket azokkal a főzdékkel és nagykereskedőkkel, akik a jövőben beszállítják ezeket a tételeket. 

 

 

Hetekkel ezelőtt beszélgettünk az úgyszintén nemrég útjára indított Rózsaszín Elefánt ügynökségedről. Szinte ezzel párhuzamosan debütált az utazó Pálinka Bár országjáró turnéja is. Hogyan ér össze a két tevékenység? 

Általánosságban elmondható, hogy Magyarországon nagyon nehéz helyzetben vannak a vendéglátásban dolgozók. Tanácsadó és online marketing ügynökségemmel a szektor újbóli felvirágoztatását tűztem ki aktuális célomul. Az ügynökség abban segít, hogy összekösse a kimagasló szolgáltatási minőségeket a potenciálisan fizetőképes vendégsereggel: a kettő ugyanis nem mindig talál egymásra, a hatékony üzenetek hiánya és a rendelkezésre álló kommunikációs felületek ügyetlen használata miatt. A pálinka bár az egyik legerősebb ajánlatunk a kialakult helyzetre. Nagyon hiszek a küldetésünk sikerében. A Facebookon régóta népszerű Pálinka oldalunkon, valamint az adott időszakban részt vevő éttermek és pálinkafőzdék social felületein összesen akár félmillió embert is meg tudunk szólítani az aktuális ajánlatainkkal. Bízom benne, hogy ezzel a kampánnyal hozzá tudunk járulni ahhoz is, hogy a magyar gasztronómia iránt elkötelezettek száma érzékelhetően megemelkedjen. Ha így lesz, azzal jól járnak az étterem-tulajdonosok, a fogyasztó vendégek, a hazai termékek előállítói és értékesítői, vagyis a magyar vendéglátás egésze. Ez tehát a cél.

 

KAPCSOLÓDÓ

>> BÁRÁNY PÉTER: „MANUFAKTÚRA VAGYUNK, NEM NAGYÜZEM"